dinsdag, juni 06, 2006

Eerste nederlandse basisschool in Suriname

Suriname krijgt het komend schooljaar de eerste Nederlandse Basisschool. Met interactief kindgericht onderwijs moet de Cederboom, zoals de school heet, zich onderscheiden van het Surinaams onderwijssysteem. Drama en computeronderwijs maken deel uit van het basisvakkenpakket. extra begeleiding voor de zwakkere leerlingen oftewel remedial teaching en logopedie op doktersadvies, zijn ook in het programma opgenomen. Zwemlessen zijn optioneel en moeten apart betaald worden, evenals de kosten voor logopedie. De Nederlandse Paula Ceder nam na drie jaar in Suriname gewoond te hebben, het initiatief om de school op te zetten. In het actualiteitenprogramma De Bron zegt ze een alternatief in het Surinaams onderwijs te bieden. Alle kinderen, ook Surinaamse, zijn welkom op de Cederboomschool. Het schoolgeld bedraagt voor de peutergroep 1 en 2, 200 SRD per maand en 250 SRD voor groep 3 tot 8. Inschrijvingen kunnen dagelijks geschieden aan de Franchepanestraat 114.. Update de Amalia is tevens ook NedSu. Basisschool. klik hier voor meer info.

30 opmerkingen:

Anoniem zei

De eerste nederlandse basis school in suriname is de prinses amalia school aan de wonglaan en bestaat al 4 jaren.

Anoniem zei

Eindelijk een nederlandse basisschool dat betaalbaar is voor kinderen die hier in nederland op school gezeten hebben en surinaamse kinderen. Ga zo door en zet hem op Paula. Geweldig

Anoniem zei

Hallo,

Ik ben nu vijf jaar werkzaam in het basisonderwijs.
Momenteel werk ik 4 dAgen op een openbare school. Ik geef les aan groep 8.

Ik zou zeer graag voor 1 jaar op een openbare school in Suriname les willen geven. Ben 33 jaar en heb een dochter van 9.
Wie heeft voor mij enige tips?

Gr.Nynke

Anoniem zei

Sharmila Neslo

Hallo,ik ben zo blij dat er een nederlandse basisschool bestaan en ik ga volgend jaar in 2009 voor onbepaalde tijd naar suriname samen met mijn dochter Nielima neslo en ze staat al ingeschreven op die school, ze gaat daar verder op school. Ik ben wel echt zeer en zeer te vreden dat ik mijn dochter gewoon door naar school kan laten gaan wat ze gewend was hier in nederland.
M.v.g.Sharmila Neslo uit nederland Zwolle

Anoniem zei

ik val meteen met de deur in huis ,toen ik besloot na 5jaar terug te komen naar mijn geboorteland nederland heb ik mijn dochter ingeschreven op deze veelbelovende school ,met als resultaat een enorme hiaat ,ontstaan door leermatriaal dat in nederland niet meer gehanteerd word, byv reken ,gebruiken zijnog de wereld in getallen ,dat is hier in nederlannd allang afgeschaft kortom mijn dochter moest door hiaat in overleg met de school voor haar bestwil groep 8 overdoen ,ik vroeg naar haar dle gegevens dat was onbekend voor de directeur daar mw paula ,.dus kortom ik ben enorm teluergesteld ,mijn kind had beter gewoon de surinaamse regulier onderwijs kunnen volgen ,dus ik zou zeggen doe goede research denk niet het is een nederlandse school dus het is goed me gebruikt alleen achterhaald materiaal en zzodoende komen onze kinderen in de rotzooi te zitgten ok succes

Anoniem zei

Inderdaad mensen het is een Surinaamse school met nederlands onderwijs!!!!dat is in het geheel wat anders!! inmiddels is paula directrice af!en voortvluchtig in Alkmaar???????????????/Noord holland?Het nob geeft alleen advies voor het opstarten van een school en dat heeft ze goed gedaan helaas zijn haar eigen kids nog de dupe van haar wanbeleid!!!!!!Oud werknemer de Cederboom,Suriname dus als ik als reimgrant of expat naar Su zou komen een sur school voldoet ook echt wel,wees niet bevreesd.

Anoniem zei

Dit klopt echt niet. De eerste Nederlandse basisschool is echt de prinses Amalia aan de Wonglaan, zoals ik dit eerder las. Paula (Cederboom)heeft daar, als het goed is, eerder gewerkt en een "copie" van de Amalia gestart. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de Amalia zeer professioneel te werk gaat en bij de Cederboom is het net niet. De Amalia is misschien daarom ook erg goed met allemaal Pabo (Ned) gediplomeerde leerkrachten. Daarnaast doen er verhalen de ronde in Suriname dat meneer Cederboom voortvluchtig is en een aantal processen aan zijn broek heeft hangen. Dus daarom ben ik ook mijn kind op de Amalia te plaatsen.

Anoniem zei

Hallo iedereen,

Met alle respect, maar ik wil nu ook even mijn woordje doen. Het is vooral onder aan dit artikel een voortdurend gewauwel over onzinnige negatieve dingen. Ik las in een reactie, dat er wereld in getallen gebruikt wordt en dat dit een achterhaalde methode zou zijn. Dit is dus echter niet het geval.

Laat ik dit zeggen, ik weet uit een anonieme bron, dat het juist dit jaar heel goed gaat op de cederboomschool. Deze anonieme bron is zelf op dit moment een leerkracht op de cederboomschool en is er van bewust dat er vorige jaren veel is misgegaan. Maar noem mij 1 school waar er geen fouten worden gemaakt.

De kinderen hebben het op deze school, volgens mijn anonieme bron zeer naar hun zin en er waait nu een frisse wind met ervaren leerkrachten gecombineerd met jong elan. Ook de communicatie met de pabo verloopt goed en alle leerkrachten hebben nu een diploma en zijn hard bezig een enorm goed inspectie rapport in februari te laten omtoveren.

Ik wil alle negatievelingen, die hun reacties alleen maar (naar mijn idee) neer hebben gezet uit rancune en ongeloof dat het nu wel goed gaat, dit zeggen: Volgens mijn anonieme bron (die dus nogmaals zelf er werkt en het dus nu uit de eerste hand heeft en veel ervaring heeft...bijna 10 jaar)gaat het alleen maar voorwaarts en heeft mij zelfs enthousiast gemaakt om eens een kijkje te nemen op deze fantastische school.

Weg dus de rancune, heeft de school niet gegeven waar je naar zocht, ga verder met je leven en gun deze school een herstart. Dat verdienen alle leerkrachten en zeker de kinderen.

Groeten van
Pat de Poenvrees

Wil je mij mailen om je gevoelens of reacties te delen, dan kan je mij mailen. Mail dan naar: patdepoenvrees@gmail.com

Anoniem zei

Hallo iedereen,

Nou ik heb nog niets vernomen, van de mensen, die hierboven de zogenaamde klachten ten toon spreidden. Valt mij een beetje tegen.

Waarom negatief doen en wanneer iemand iets positiefs laat horen (iets zeer positiefs!!), dan geeft niemand zich thuis. Ik wil dan ook verklaren, dat wanneer er niemand binnen nu en een dag (goed ik geef jullie 2 dagen!) reageert ik eigenhandig zeg, dat de bovenstaande argumenten op niets gebaseerd zijn dan op laffe, ondoordachte en vooral belachelijke insinuaties, die zeker niet waar zijn.

Er wordt namelijk nu (en dat weet ik uit betrouwbare bron) hard gewerkt aan de versterking van deze schitterende school, die ook steeds meer en meer aanmeldingen krijgt.

Nieuwe directrice, ervaren leerkrachten, een goede werksfeer en allemaal ouders, die achter de school zijn gaan staan. De Cederboomschool is en blijft een topschool.

Groeten van
Pat de Poenvrees

Anoniem zei

Hallo

Ik heb en dochter van 10 die naar groep 8 gaat.in juli gaan we voor onbepaalde tijd naar Suriname.Ik heb ervoor gekozen haar op en Nederlandse school te plaatsen niet omdat ik geen vertrouwen heb in het Surinaams onderwijs, maar om de overgang voor haar iets minder groot te maken. Ik zou graag willen weten wat nou het wezenlijke verschil is tussen de prinses amalia waar je 3300 euro schoolgeld en 275 euro per maand moet betalen en de cederboom waar je 250 srd per maand moet betalen.Ik zou graag serieuse reacties op mijn vraag willen hebben.

Pat de Poenvrees zei

Geachte anoniem,

Bedankt dat er weer een serieuze reactie op deze pagina verschenen is. Wat precies het verschil tussen de Prinses Amaliaschool en De Cederboomschool is, kan ik je niet een twee, drie vertellen. Ik weet wel dat hier op deze site De Cederboom zeer onterecht in een negatief daglicht is gezet. De Cederboomschool is een school, dat na een roerige tijd heel erg aan het optrekken is, wat een aantal negatieveilingen niet kunnen verkroppen.

Net zoals in Nederland zullen er vele verschillen zijn tussen scholen. De manier van denken, betalen, lesgeven enzovoort enzovoort. Dat wil niet zeggen, dat de ene school beter is dan de andere. Het gaat denk ik om wat je als ouder wil. Ik wil je dan ook met klem adviseren om de site van het NOB te raadplegen, hier staan van allebei de scholen, de inmiddels vernieuwde schoolgidsen en raadpleeg ook de directeuren van de beide scholen.

Maar bovenal wil ik je adviseren om niet de bovenstaande argumenten van de mensen, die de Cederboom school willen afbreken, op te volgen. Veel van deze zaken, zijn onzin en puur en alleen vanwege rancune opgeschreven. Mocht je nog meer informatie willen, dan kan ik je wel van meer informatie voorzien. Mail dan naar: patdepoenvrees@gmail.com Iemand, die ik ken, werkt daar op die school, waardoor ik meer inside information heb over de huidige stand van zaken op De Cederboom, dan wie dan ook op deze site.

Nou, dat was het van mij kant,

Met vriendelijke groeten,

Pat de Poenvrees

MEVR. NESLO zei

Hallo,

Ik ben mila en ik wil hier wek wat doorgeven, maar niet negatief bedoeld hoor, maar ik heb een maand geleden een vraag gesteld, maar mijn bericht zou worden op gestuurd naar de derectie die mij meer zou kunnen vertellen iver nijn vraag wat i gesteld had, maar tot heden heb ik nooit meer wat gehoord.
ik neem wel een zeer kwalijke zaak.
HIER STUUR IK MIJN BERICHT TERUG WAT MIJN VRAAG WAS:
Hallo,

Wij komen op 5 juli dit jaar voorgoed terug naar Suriname
Ik ben mevr. Neslo en waarschijnlijk staat mijn dochter Nielima Neslo ook bij jullie al ingeschreven op de school, en nu wil ik heel even wat van u weten.
Mijn dochter zit nu in groep 6 in nl en ze gaat over gaan naar groep 7 ze doet heel goed haar best en hoe zit het dan daarmee, gaat ze gewoon de lessen wat ze hier krijgt op school ook mee verder of hebben jullie daar de surinamse leer stoffen zoals: geschiedenis, aardrijkskunde, rekenen en dergelijken voor de kinderen waarmee ze verder moeten gaan of is het nl geschiedenis enz.?
Ik ga van uit dat jullie gewoon met de school stoffen van nl. werken wat de ze hier gewend zijn en niet echt een moeilijk of een zware omschakeling zal zijn voor mijn dochter en ook niet voor andere kinderen.
hoe zit het met de betaling kan dat geld voor julli eook maandelijk overgemaakt worden via nl en ja wat is jullie rekening nummer en de naam enz, want de vader van mijn dochter gaat in nl verblijven en hij wilt dat geld via nl overmaken van mijn dochter van de school.

ik hoop dat jullie mij hierover wel wat antwoord kunnen geven a.u.b.?

hier stuur ik weer mijn bericht wat ik terug keer van de persoon die mijn bericht had door gestuurd naar de derecteur.

Geachte mevr. Neslo,

Ik heb uw mail als cc'tje naar de directie van de school gestuurd. Die kan antwoord geven op al uw vragen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geholpen

Met vriendelijke groeten,

Pat de Poenvrees

Pat de Poenvrees zei

Geachte mevrouw Neslo,

Ik heb echt daadwerkelijk uw mailtje doorgestuurd. Ik heb daarnet de persoon gesproken, die daar werkt en hij verzekerd mij, dat hij erbij stond, toen er een mailtje naar u gestuurd was.

Waarschijnlijk is het mailtje dan naar het verkeerde mailadres gestuurd: 'Mila goelamhoesein' (mila2009@live.nl)Ik weet dan ook zeker, dat u een antwoord gekregen moet hebben.

Maar waarom stuurt u niet zelf een mailtje naar het mailadres: obsdecederboom@hotmail.com Dit is al vanaf begin oktober het nieuwe en zeer bekende mailadres van deze fantastische school. Dit mailadres is ook bekend bij het NOB.

Met andere woorden, het voorval, dat u hierboven beschrijft, is louter gestoeld op een misverstand, aangezien ik voor 100 % weet, dat een antwoord naar u is toegestuurd.

Toch bedankt voor het aangeven, van dit probleem (al had u het misschien ook via mijn mailadres kunnen doen), wij willen toch allemaal geen negativiteit meer over een van de beste Nederlandse basisscholen in het buitenland OBS De Cederboom?

Met vriendelijke groeten

Pat de Poenvrees

Anoniem zei

Hallo Pat de Poenvrees,

Dank je wel voor je reactie, maar ik heb weer hun een mail gestuurd, maar ik heb nog steeds niks te horen gekregen, maar ik hoop dat het nog komt.

Ik hoor het wel en anders laat ik u wel weten hierover.

Hierbij bent u wel op de hoogte nu dat ik wel weer een mail hebt gestuurd met al mijn vragen onder dit mail adres wat u mij had gegeven.

M.v.G. mevrouw Neslo

Anoniem zei

Hallo mevr. Neslo,
heeft u inmiddels uw kind al geplaatst op een school in sur.?
Ik ga binnenkort emigreren naar sur.en mijn dochter wil ik op een daltonond. zetten omdat zij hier ook op een dalton zit maar pas in groep 2. Maar ik twijfel tussen beide scholen door al die verhalen.
Kunt u mij inlichten wat jouw ervaringen zijn sinds dien.

Gr. Saifoen

Anoniem zei

Beste mensen,

Zelf heb ik een jaar op de Cederboomschool gewerkt, ik moet zeggen dat het aan het begin zeker een zooitje was, maar met alle goede leerkrachten die veel wil hebben proberen ze het beste ervan te maken. Het was een startende school en daar gaat nu eenmaal van alles mis. Hier in Nederland gaat ook zo vaak wat mis. Een tip: Neem eerst een kijkje op de school als dat mogelijk is en ga dan op je gevoel af. Er zitten leuke sociale kinderen op de Cederboomschool uit Suriname en Nederland. En wat ik weet is dat er een nieuwe directrice is en dat heeft de school zeker goed gedaan.

groeten

Anoniem zei

Mijn kinderen hebben ook op de Cederboom gezeten. Maar elk jaar zijn er weer dezelfde problemen. Nieuwe onervaren leerkrachten, wisselende directies, wisselende besturen, te weinig materiaal, geen up tot date lesmateriaal enz. enz. Na drie jaar is het nog steeds een startende school met veel kinderen met leerachterstanden.
Toen ik terug kwam in Nederland merkte ik dat er een behoorlijke achterstand was ontstaan bij mijn kinderen. Mijn advies is ga naar de Amalia of blijf lekker in Nederland.

Pat de Poenvrees zei

Hallo iedereen,

Het is al weer een tijd, dat ik hier op deze site mijn mening heb gegeven. Ik zie weer dat er weer een negatieve reactie onderaan te lezen is, die mijns inziens gestoeld is op rancune.

Die laatste anonieme reactie is ronduit stuitend en zo ongelofelijk laf(waarom durft niemand hier zijn naam anders te noemen?...steeds maar iets anoniem neer zetten is gewoon laf, maar goed dat is logisch).

Laat ik het zo zeggen: De afscheidsmusical van groep acht is net geweest, heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen, en de kinderen en ouders alleen maar tevreden. Hoge CITO scores en vele tevreden gezichten.

Volgend jaar allemaal nieuwe methodes, stabiliteit in het schoolteam, nieuw bestuur, opgeknapte lokalen. Allemaal goede dingen toch?

En ik lees er ook, dat na drie jaar het nog steeds een beginnende school is. Van de leerkracht, die mijn vriend is en er nu een jaar werkt, weet ik dat een beginnende school altijd minimaal zeven jaar nodig heeft om goed te draaien.

Iedereen die iets anders zegt, is gewoon dom bezig en weet in zijn geheel niet. wat er op een school gebeurt.

Tenslotte wil ik ook nog even er op attenderen, dat ik niet graag negatief over andere scholen ben en De Cederboomschool de beste school van Suriname vind, maar er zijn geruchten ook sterk, dat het op de Prinses Amaliaschool ook niet altijd pais en vree is.

Maar goed, zoals ik al zei, iedereen, die natrapt naar een school en de leerkrachten daarop, is laf en ondankbaar, dus ik laat me daar niet meer over uit.

De Cederboomschool is een prima school, met in het schooljaar 2008-2009 prima behaalde CITO resultaten! Ga zo door mensen!

Groeten van
Pat de Poenvrees

Saskia de Boer zei

Beste Pat de Poenvrees,
Ik kwam bij toeval op dit forum terecht. En ik moet het toegeven: het is hartstikke grappig, zoals je de Cederboomschool verdedigt en reclame voor hen maakt. Je zou bijna denken dat je er zélf werkt...
Eén tip: overdrijf niet, dat werkt alleen maar averechts.
Suriname kent een aantal prima scholen, openbare én particuliere. Misschien behoort de Cederboomschool ook tot die groep, maar een beetje bescheidenheid zou je wel sieren.
En niet piepen over anonieme reacties want je hebt je eigen identiteit ook niet bekendgemaakt. Vriendelijke groet!

Pat de Poenvrees zei

Beste Saskia,

Dank je wel voor je wijze woorden. Je hebt gelijk wat betreft het overdrijven. Misschien dat ik ook wel een beetje ver ging in mijn overdrijving, maar ik kan doodgewoon niet tegen onrecht.

En als er dan gewoon onzin op deze site terecht komt, die gewoonweg niet kloppen, dan kan ik daar niet tegen.

Ik zal het in de toekomst iets minder doen (al kan ik dat natuurlijk niet beloven). En wat betreft, het piepen (zoals jij het hebt verwoord) over de anonimiteit, kan ik een gedeelte met je meegaan.

Alleen is het wel, dat anoniem negatief nieuws plaatsen over iets vaak met een doel wordt geplaatst. Dan kan niemand hen aanpakken wegens laster. Ja toch?

Over mijn eigen identiteit, ligt dat wat complexer. Ik zal niet worden aangepakt wegens laster. Je hebt gedeeltelijk gelijk, dat ik woon en werk in Paramaribo.

En wanneer je woont er werkt in Paramaribo, werk en woon je in een roddelcirquit. Dit is de reden, dat ik een schuilnaam gebruik. (Doe ik trouwens bijna overal op internet).

Ik denk daarom dat het verschil tussen andere reacties en mijn reactie qua anonimiteit toch wat genuanceerder ligt, dan dat jij schetst. Ik kan je (als je dat wilt) zelfs gedetailleerder alles schetsen. Wanneer je dat wilt, stuur dan een mailtje naar: patdepoenvrees@gmail.com

Maar goed, ik wil je wel bedanken voor je reactie en voornamelijk voor het feit, dat je even zei, dat ik het misschien anders moet aanpakken.

Bedankt en de groeten van
Pat de Poenvrees

Saskia de Boer zei

Beste Pat,
Fijn dat je er zo op reageert, dat siert je! Ik zal zeker mailen, want nu word ik nieuwsgierig.
Ik ben geen forumdeelnemer dus ik zal hier niet zo gauw terugkomen. Maar voor degenen die zoeken naar een goede school voor hun kinderen, de volgende tip: je hebt Nederlandse en Surinaamse basisscholen in soorten dus ga er niet zonder meer vanuit dat het goed of niet goed is omdat het Nederlands, Surinaams, particulier of openbaar is. Laat je zo goed mogelijk informeren over wat er aan scholen beschikbaar is. Bezoek wat scholen, praat met schoolhoofden, leerkrachten en ouders. Bel de inspectie Basisonderwijs, die kunnen ook adviezen geven over waar je op moet letten bij het kiezen van een school. En kijk vooral uit naar een school die enigszins aansluit bij de behoefte van je kind! Zo hebben wij het ook gedaan toen we naar Suriname kwamen. We hebben uiteindelijk een leuk schooltje gevonden (nee, niet de Amalia en ook niet de Cederboom), waar ze ook met vallen en opstaan hun weg vinden. Maar ze zijn van goede wil en ze komen er wel.
En wat de ' slechte' scholen betreft: ik ben weleens op scholen geweest die er van buiten niet uitzagen. Maar binnen liepen mensen rond die ondanks hun schamel loontje en gebrekkige middelen er alles aan deden om de kinderen goed onderwijs te geven.
Ik heb het afgeleerd om te snel te (ver)oordelen...
Ik vind het prima dat er ook Nederlandse en internationale scholen in Suriname zijn, zo is er voor elk wat wils. Of ze echt zoveel beter zijn...de tijd zal het leren.

sweet zei

Beste mensen,

mijn dochter zit sinds juli 2009 op de cederboom groep 8. ik heb voor ned onderwijs gekozen omdat ik zoals de dame al zei de overgang voor mijn dochter wat minder groot wilde maken.In ned haalde mijn dochter matige cijfers en vond het niet leuk om te leren. We zijn nu in feb en ik heb een heel ander kind teruggekregen die met plezier dr lessen leert en negens en tienen haalt.Ze heeft heel veel plezier op de cederboom en ik ben uiteraard zeer tevreden! De lerares van mijn dochter is een ervaren lerares en weet heel goed met de kinderen om tegaan. De kinderen hebben sinds kort een citotoets gedaan en ik wacht gespannen af wat de uitkomst zal zijn. Ik wil de cederboom langs deze weg ook bedanken dat ze het laatste schooljaar van mijn dochter een fijn jaar hebben gemaakt. Dit is mijn ervaring met de cederboom.

Niek Veldhuis zei

Hallo,

Wij zijn Mirthe en Niek, beide 23 jaar en we zijn op zoek naar een baan in het onderwijs in Suriname (het liefst een internationale school).

Mirthe heeft in Nederland de Pabo afgerond met een HBO-master voor het speciaal onderwijs.

Niek heeft de ALO afgerond (HBO Academie voor Lichamelijke Opvoeding) en is dus 1e graads docent Lichamelijke Opvoeding.

Kent u iemand die op zoek is naar enthousiaste leraren/docenten in het basis- of middelbaar onderwijs dan zou een reactie op prijs gesteld worden!

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Vriendelijke groeten;
Niek Veldhuis
Mirthe Loohuis

email:
niekveldhuis@hotmail.com

Anoniem zei

Beste Anoniem,

Geschrokken wil ik reageren op het laatste bericht op dit Forum.
Er wordt gesproken dat er, een of meerdere kinderen zijn misbruikt door Peter van der Stoep ( Pat de Poenvrees).Daar deze man nu leerkracht is op onze school wil ik graag weten of deze beschuldiging op waarheid is gestoeld daar ik nergens anders iets over hem kan vinden wat hierop duid.
weet iemand meer over deze kwestie??

Anoniem zei

Sorry dat ik zo laat reageer.
Maar deze zaak heeft veel tijd in beslag genomen.
maar goed de zaak over meester p is nu zo groot in de media dat een toelichting van mijn kant niet meer hoeft.
Mvg

Anoniem zei

Geef deze peter nog les op de cederboom??
Ik heb bbiets van deze zaak meegekregen.

Gr. Moeder

Anoniem zei

Is het wel bekend bij de lezers dat de school per maand 300 euro kost als je kind op deze school onderwijs volgt??

Anoniem zei

ik heb daar gewerkt op de cederboom school ik was alleen met een nederlandse pabo diploma de blanken zijn daar voor het oog geen van ze waren gekwalificeerde krachten met een pedagogische erkende diploma de pabo en de direkteur heeft ook geen pabo diploma de methodes zijn uitgeschreven in het nederlands onderwijs die ze daar gebruiken de meester die kinderen betast is niet geschikt de subsiedie wordt in eigen zak gestopt. slecht onderwijs.

Anoniem zei

ja peter likt hielen hij is een kutlikker van de direktie hij heeft geen pabo maar die man staat voor de klas om het oog, hier in holland geeft hij geen les hoor, gitaar bespeelt hij op de dam.

Anoniem zei

ja peter likt hielen hij is een kutlikker van de direktie hij heeft geen pabo maar die man staat voor de klas om het oog, hier in holland geeft hij geen les hoor, gitaar bespeelt hij op de dam.