vrijdag, maart 17, 2006

Boeroe al een jaar onterecht in Franse gevangenis

ALBINA - “Slechts van mijn vrijheid ben ik beroofd, ten onrechte natuurlijk. Maar moeder, mijn zaak is in Gods handen, dus er komt vroeg of laat toch wel een oplossing,” schrijft Boeroe, alias Steven Oehlers ter bemoediging op 20 februari aan zijn moeder vanuit de gevangenis in Cayenne, Frans Guyana. Oehlers is ruim een jaar geleden op 10 maart 2005 zonder pardon door de Albinese politie het land uitgezet en aan de Frans Guyanese politie overgedragen op verdenking van moord. Boeroe benadrukt in iedere brief dat hij onschuldig is en vraagt om gebed en om alles in het werk te stellen hem vrij te krijgen. Op 24 februari is Boeroe voor de rechter geweest en een dag later is hij in Saint Laurent gesignaleerd in een Frans politievoertuig, om deel te nemen aan een reconstructie onderzoek. Niemand, zelfs procureur-generaal Subhas Punwasi, kan niet aangeven wat er met Boeroe gaat gebeuren. $ ik heb samen met deze man gesport toen ik nog in Suriname woonde ,ik kan me niet voorstellen dat hij een moord heeft gepleegt maar, je zal het nooit weten. $

Geen opmerkingen: