vrijdag, april 27, 2007

Oma Wiet veroordeeld

De meest geliefde binnenloop-oma van Bovenkarspel is veroordeeld tot 140 uur schoffelen en het doneren van een jaarwinst van 4109 euro richting staatskas. Dat is gek. Want weigert de lokale jeugd hun bloedeigen opa en oma’s de bezoeken, bij Oma Wiet liepen ze de deur plat. Ok, ze kwamen niet alleen maar voor oma, maar vooral ook voor haar koekiestrommel. Die is altijd tot de nok toe gevuld met lekkers voor de kleintjes. Ja, kleintjes, want iedereen was welkom, ook onder de 18 jaar. Tegen de rechter zei oma: "Ik verschaf ze het minder erge, om ze te behoeden voor het erge. Ik adviseerde de kinderen altijd de alcohol te laten staan en ook nooit met hard drugs te beginnen." Aan het einde van de zitting kondigde Oma Wiet alweer opstandig aan, gewoon door te gaan met de weedverkoop: "Van mijn A.O.W.'tje kan ik die 4000 euro nooit betalen. Ik moet wel."

Geen opmerkingen: