vrijdag, april 28, 2006

Reclame slogan valt slecht

ALPHEN - De reclameslogan van kledingbedrijf WE, ’I can sleep when I ’m dead’ is verkeerd gevallen bij een Alphens echtpaar. Jan en Didy Revier-Kroeze waren ronduit geschokt toen ze in de Aarhof de reclame op de etalage zagen. Het echtpaar verloor enige jaren geleden hun zoon, die in zijn slaap overleed. ,,Voor ons roepen dit soort kreten emoties op, zo werkt dat nu eenmaal. Emoties zijn een raar iets.’’ Het personeel in de Alphense vestiging van WE legde uit dat de letters er niet zomaar af konden. ,,We kregen te horen dat de tekst zoiets betekent van: blij zijn dat je leeft om leuke kleren te kopen, werd ons lachend verteld. Ze hadden wel meer reacties gekregen hierover.’’ Bij het hoofdkantoor van WE in Utrecht is men op de hoogte van de kwestie, al zijn er volgens de woordvoerster geen echte klachten ingediend. ,,Natuurlijk willen wij geen mensen kwetsen. Het is niet in ons opgekomen dat mensen daar last van zouden kunnen hebben. Onze campagne koppelt emoties aan kleding. Deze slogan is een Engelse uitdrukking en betekent zoiets als: ’pluk de dag.’ Je moet hem dus niet letterlijk vertalen met ’Als ik dood ben, kan ik slapen’.’’

Geen opmerkingen: