maandag, februari 08, 2010

Vene stopt als president

President Ronald Venetiaan vindt vijftien jaar presidentschap voldoende. Hij heeft geen belangstelling voor een vierde termijn. Hij zal na de verkiezingen niet terugkeren in deze functie. "Wanneer de Nationale Partij Suriname de president zal voordragen, zal ik dat ondersteunen. Ik vind het ook goed als een andere partij in de Nieuw Front Combinatie invulling geeft aan het presidentschap". Dit zei Venetiaan zondagmiddag in het ABC programma Welingelichte Kringen. Binnen de Vooruitstrevende Hervormings Partij (VHP) is er belangstelling voor invulling van het presidentschap. Binnen het Nieuw Front is afgesproken dat in principe de partij met de meeste zetels de presidentskandidaat invult. Venetiaan zegt dat het belangrijk is voor de "beweging in de NPS en in het land dat iemand anders president wordt". Venetiaan trekt zich nog niet terug uit de politiek. Hij blijft voorzitter van de NPS. "Ik ben voorstander van dat mensen in vooruitgeschoven posten in de regering voldoende draagvlak in de partij hebben. Wat mij betreft zitten ze op de voorzittersstoel". Venetiaan zegt dat hij zich te zijner tijd terugtrekt. "Het is moeilijk genoeg om de achterban uit te leggen dat ik niet beschikbaar ben voor presidentschap. Ik kan ze nu ook niet zeggen dat ik ook aftreedt als voorzitter", aldus Venetiaan.

Geen opmerkingen: