woensdag, februari 07, 2007

KPN en PCM bouwen krant rondom narrowcasting

Diverse media (o.a. AD en Planet) maken melding van de samenwerking tussen KPN en PCM die de voorzitter van de Raad van Bestuur van KPN vanmorgen aankondigde. Doel is om een crossmediaal nieuwsplatform te lanceren met als belangrijkste kanalen een (gratis) papieren krant, de out-of-home beeldschermen van KPN in de treinen van de NS en mobiele telefoons. Daarmee proberen beide concerns de belofte van 2006 alsnog in 2007 te verzilveren. PCM probeert alsnog met een gratis krant te komen. KPN probeert goede content te verzamelen voor zijn schermen in de treinen en op de stations. De mobiele en online component lijken eerder een vereiste vanuit de (toekomstige) markt, dan een strategische inzet. Naam van het geheel zou zijn: De Dag. De domeinnaam www.dag.nl is al (sinds 1995!) in handen van PCM. De onderhandelingen zijn nog niet afgerond. Dus het kan ook nog de andere kant op gaan: weer geen gratis krant voor PCM en weer een medium dat (nog) niet waarmaakt wat het zou moeten doen voor KPN.

Geen opmerkingen: