dinsdag, augustus 10, 2010

Nieuwe minister van defensie , wil invoering Dienstplicht

Lamuré Latour (56), de bekende fitness-instructeur van Lamie’s Sporting Club (Lamie’s Gym) wordt vrijdag beëdigd als minister van Defensie. Hij is in deze functie voorgedragen door de Nationale Democratische Partij (NDP). Latour wil na zijn aantreden de mogelijkheden bekijken om de dienstplicht opnieuw in te voeren. “Ik wil dit doen omdat ik merk dat er te veel jongemannen doelloos op straat rondlopen of zogenaamd hosselen, terwijl er een leger is waar zij hun bijdrage aan kunnen leveren”, zegt de aankomende bewindsman. Latour vindt dat de dienstplicht mensen vormt. “Ik ben militair en ik weet dat je in het leger een zeer goede vorming krijgt die je overal kan gebruiken. Die discipline kan als basis dienen, ook al blijf je niet in het leger. En ik merk dat de jeugd van tegenwoordig het niet zo nauw neemt met discipline, dus vind ik dat we de jongens en meisjes vanaf achttien jaar even moeten halen, goed moeten drillen en dan weer kunnen loslaten in de gemeenschap”, zegt Latour. Volgens hem zouden de meisjes zich vrijwillig moeten opgeven. Ook kadervorming is een van de doelen die Latour wenst te realiseren voor het leger. “We moeten de jonge mensen de gelegenheid geven om opleidingen te volgen en door te stromen naar de top, zodat we mensen krijgen met nieuwe ideeën. Dat is heel belangrijk voor het leger”.

1 opmerking:

Anoniem zei

ja, ik ben visser, en iedereen moet maar leren vissen, en vis eten, en van de zee houden, want ik kan beamen dat vissen goed is geweest voor mij, mijn gezin, mijn carriere, gezondheid, levensopvatting, zelfs voor de vissen !!!!!