dinsdag, april 21, 2009

Vader Slumdog Millionaire-kindster opgepakt

AMSTERDAM - De vader van de 9-jarige Slumdog Millionaire-ster Rubina Ali is gearresteerd nadat hij zijn dochter voor 220 duizend euro zou hebben willen verkopen. De Indiase politie is uren bezig geweest met het ondervragen van Rafiq Qureshi (36). Inmiddels zijn ze druk bezig om het videomateriaal van de vermeende 'deal' te bemachtigen. Khurshida, de moeder van Rubina die het gezin al in 2001 verliet, claimt dat ze al twee weken op de hoogte was van de geplande verkoop van haar dochter aan een sjeik uit Doebai. "Mijn oudste dochter heeft het me verteld", zo laat ze weten aan The Sun. "Ik had niet gedacht dat hij er mee door zou gaan." "Khurshida was erg van slag het bericht en ze heeft een klacht ingediend", aldus politieman Prakash Salunke. "We zullen onderzoek doen en daarna besluiten welke stappen er genomen moeten worden. Rubina heeft aangegeven dat ze bij haar vader wil blijven." Vader Rafiq ontkent dat hij zijn dochter probeerde te verkopen. Hij verklaart dat de Sjeik al contact met hem zocht sinds het succes van de Slumdog Millionaire en dat hij niet op het aanbod van de man in is gegaan. "Ik heb beleefd gezegd dat Rubina gelukkig is bij mij en toen wilde ik vertrekken. Hierop bood hij me in het Engels een geldbedrag aan, maar ik begrijp die taal niet. Ik heb geweigerd haar af te staan."

Geen opmerkingen: