zondag, april 09, 2006

Je bent zwart en rijdt in een dure auto !

Bogaarde gestalkt ! door de politie. De 35-jarige vedette van onder andere Ajax, AC Milan, Barcelona, Chelsea en het Nederlands elftal: „Een mooie grote auto met een neger erin; wat is er mooier voor een groep agenten dan om die te grazen te nemen?” Bogarde werd opgepakt tijdens een verkeerscontrole door agenten in opleiding op de Bijlmerdreef in Amsterdam-Zuidoost. De auteur van het boek ’Deze neger buigt voor niemand’ vindt dat de politie nu te ver is gegaan. „Ik ben behandeld als een crimineel, terwijl ik alleen in de fout was gegaan door te keren bij wegwerkzaamheden. Drie agenten benaderden me op een uiterst respectloze manier. Ik had mijn rijbewijs niet bij me, maar heb dat meteen laten brengen. Tot mijn verbazing weigerde de politie om ernaar te kijken. Volgens hen was het rijbewijs ongeldig. Op het stadsdeelkantoor werd me later verteld dat het wel degelijk geldig is.” „Ik werd boos”, erkent Bogarde. „De afgelopen vijf dagen ben ik vier keer staande gehouden, onder het mom van ’routinecontrole’. Ik heb mijn boosheid woensdagmiddag ook geuit tegen de politie. Hoewel ik niemand met een vinger heb aangeraakt, vroegen ze om versterking. Binnen een mum van tijd had ik zeven agenten om me heen. Ik zag aan die lui dat ze het heerlijk vonden om me mee te nemen”, aldus Bogarde. TELEGRAAF

Geen opmerkingen: